Nowości  Handel elektroniczny    
 


HandelElektroniczny.pl > Content marketing

Content marketing

Content marketing (pol. marketing treści) to marketing oparty o tworzenie i dystrybucję wartościowych i jakościowych treści.

Treści, tworzone zwłaszcza w sposób przyjazny wyszukiwarkom internetowym (SEO friendly) pozwala uzyskiwać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to bezpośrednio na większy ruch na stronie internetowej i sprzedaż.

Content marketing powinien mieć formę powtarzanego cyklu, pętli działań.

1. Planowanie Określanie grupy docelowej oraz tematyki przekazu.
2. Tworzenie Stworzenie treści pod grupę docelową.
3. Akceptacja Zatwierdzenie stworzonych treści.
4. Publikacja Udostępnienie stworzonych treści w kanałach przekazu.
5. Pomiar Mierzenie efektów osiągniętych przez publikację treści.
6. Optymalizacja Wnioski z realizacji celów z opublikowanych treści i w następnej pętli.

Treści tworzy się z myślą, że w pierwszym rzędzie powinny one edukować klientów, potem zaś sprzedawać.

Rodzaje treści używane w content marketingu (alfabetycznie):

W działaniach contenet marektingu stosuje się przeważnie content mix, czyli mieszkankę różnych powższych rodzajów treści - zarówno kładzących nacisk na tekst jak i grafikę.

Prace przy content marketingu warto zaogranizować wykorzystująć kalendarz edytorski. Dzięki niemu możliwa jest nie tylko ewidencja dotychczasowych prac, ale także pozwala planować przyszłe treści dla nadchodzących wydarzeń - np. nowych ofert, wydarzeń firmowych i branżowych czy też rocznic.

W skład zespołu content marketingu wchodzą najczęściej:

  • copywriterzy
  • eksperci
  • graficy
  • redaktorzy
  • rzecznicy prasowi
  • marketingowcy

Wsparcie

Wesprzyj dalszy rozwój serwisu internetowego HandelElektroniczny.pl. Nie blokuj i reaguj na reklamy, sprawdź poniższe strony naszych partnerów. W ten sposób zapewniasz sobie dalsze informacje o handlu elektronicznym za darmo.

HandelElektroniczny.pl na serwisach społecznościowych: